23 Şubat 2018 Cuma

Madam Bovary

Kitap Adı: Madam Bovary
Özgün Adı: Madame Bovary
Kitap Yazarı: Gustave Flaubert
Çeviren: Murat Yurdakul & Ulaş Candaş

Yayınevi: NTV Yayınları
Sayfa Sayısı: 64
Baskı Yılı: 2009

"Ruhunun derinliklerinde her şeyi sarsacak bir olay arzuluyordu. Fakat gelecek kapısı sımsıkı kapalı, kapkara bir koridordan başka bir şey değildi."

Bir ara kendime NTV Yayınları'nın bu dünya klasikleri çizgi romanlarının birçoğunu almıştım. Dün akşam da birden elim Madam Bovary'e gitti ve sonunda okumuş oldum.

Flaubert 5 yılını harcayarak yazdığı bu kitabın böyle bir klasiğe dönüşeceğini hiç tahmin etmemişti muhtemelen. Hatta kitabını yayınladığı zamanlarda dine ve geleneklere hakaret içerdiği gerekçisiyle hakkında dava bile açılmış. Çizgiromanın sonuna eklenen bilgi bölümünde bunun sebebinin özellikle Emma ve Lion arasındaki fayton sahnesi olduğunu; fakat yazarın aslında o sahnede hiçbir şey yazmadığını, sadece ima ettiğini söylüyor. 200 küsür yılda toplumların hiç değişmemesine ne demeli? :D



Flaubert bu kitabında hiçbir zaman hiçbir şeyden tatmin olmayan genç Emma'yı anlatıyor bize. Hayatına birileri girip çıkıyor, bir şeyler yaşıyor ama her zaman daha fazlasını istiyor. Hep o eksiklik duygusu içinde, hep o memnuniyetsizlik var. Ve bu bitmek bilmeyen ihtirasın onu nereye sürüklediğine tanık oluyoruz. 

Şimdi doğruya doğru, Madam Bovary'yi kitap olarak okusaydım muhtemelen çok sıkılırdım. O dönemin kitaplarını okumak gerçekten çok zorluyor beni. Ama böyle sadeleştirilmiş, bir çizgiromana uyarlanmış versiyonunu okumak keyifli oldu benim için. Klasik okumakta benim gibi sıkıntı yaşayanlar için de çok güzel bir seçenek bence bu çizgiromanlar. NTV Yayınları artık yok sanırım, o yüzden bunları bulmak biraz zor olabilir ama yine de bakmanızı muhakkak tavsiye ederim. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Çizgiroman zaten :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 5/5
Madam Bovary işte :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Kapak fena değil. 


Final puanı: 4,55

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder