18 Mart 2018 Pazar

Kırlangıç Çığlığı

Kitap Adı: Kırlangıç Çığlığı
Kitap Yazarı: Ahmet Ümit
Yayınevi: Everest

Sayfa Sayısı: 400
Baskı Yılı: 2018


Kitap okumaya ilk başladığım zamanlarda, polisiye seven biri olarak Ahmet Ümit ilaç gibi gelmişti bana. Kitaplarını üst üste okuyup durduğum bir dönem hatırlıyorum. Ama o zamandan sonra tekrar okumadım bir türlü. Zaten okuyacak çok fazla kitabı da kalmamıştı. Şimdi baktım da sanırım en son 2014'te okumuşum.

Bundan önce bir kitabı daha çıkmıştı Ahmet Ümit'in aslında ama nedense bir türlü alamadım onu. Ama Kırlangıç Çığlığı için aynı hataya düşmedim ve çıktığı gibi aldım. Üstelik bu kitapta yazarın sabit karakteri Nevzat Komiser var ki ben bu kurguları okumayı diğerlerine nazaran çok çok daha fazla seviyorum. 

Bu kitapta Nevzat Komiser ekibi Ali ve Zeynep ile birlikte bir cinayet çözüyor. Aslında yarım kalmış bir dava. Yıllar önce bir seri katil 12 çocuk tacizcisini öldürmüş. Hepsinde aynı ritüel, boyundan tek kurşun, gözde kırmızı bir bağ, cesedin yanına bir oyuncak. Ve ölülerin hepsi çocuklarla ilişkili yerlere bırakılıyor. Park, kreş, çocuk müzesi... Ama katille ilgili hiçbir ipucu bulunamamış. Şimdi ölümler tekrar başlıyor. Biz de Nevzat Komiser ile birlikte katilin kim olduğunu öğrenmeye çalışıyoruz. 



Ahmet Ümit okumayı gerçekten çok seviyorum. Bence kendi janrında en iyi Türk yazarlardan biri. Hatta belki de en iyisi. Şimdi düşününce iyi polisiyler yazan başka bir Türk yazar gelmiyor aklıma doğrusu. Ama bu kitapta Ahmet Ümit'in dili bir tık hoşuma gitmedi benim. Bazı diyaloglar, bazı kısımlar inanılmaz yapay duruyordu. Okurken gözlerimi devirmekten kendimi alamadım yani :D Acaba her kitabında böyle miydi de ben yıllar içinde daha fazla okudukça bundan rahatsız olmaya başladım bilemiyorum. 

Sonuç olarak, güzel bir kitaptı benim için. Ahmet Ümit okumayı gerçekten çooook özlemişim, o yüzden çok iyi geldi. Kitaptan ayrılmak istemedim, azar azar mı okusam diye düşündüm. Nevzat Komiser serisinde benim en sevdiklerim İstanbul Hatırası ve Bab-ı Esrar kesinlikle. Kırlangıç Çığlığı ile birlikte bu ikiliyi de şiddetle tavsiye ederim.


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%40): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici ve akıcı olma (%50): 5/5
Bu da güzeldi. Katilin kim olduğunu gerçekten merak ettim. 

Baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun yoktu. 

Güzel kapak (%5): 2/5
Diğer Ahmet Ümit kitaplarıyla tamamen alakasız olduğu için hiç sevmedim kapağı.  


Final puanı: 4,45

2 yorum:

  1. Komiser nevzat olduğuna emin olamamıştım hoş olmasa da alırdım kitabı da şimdi daha bir hevesle alıp okuyacağım..

    YanıtlaSil
  2. Şimdi bitirdim kitabı... Gözlerim kan çanağı gibi şu an.Kesinlikle tavsiye ederim. Özlemişim başkomiser Nevzat'ı.

    YanıtlaSil