3 Nisan 2018 Salı

Düzenbaz

Kitap Adı: Düzenbaz
Özgün Adı: Genuine Fraud
Kitap Yazarı: Emily Lockhart
Çeviren: Tuğçe Kayıtmaz

Yayınevi: Pegasus
Sayfa Sayısı: 272
Baskı Yılı: 2018

Düzenbaz epey merak ettiğim bir kitaptı çünkü yazarın Yalancılar kitabını epey sevmiştim. Ama bence bu kitap Yalancılar'la kıyaslanamaz bile! Nasıl çarpıcı bir giriş yaptım ama :D

Öncelikle kitabın ilginç bir özelliği var: geriye doğru akıyor. Kitabı on sekizinci bölümde Haziran 2017 tarihiyle okumaya başlıyorsunuz. Sonra bölüm numaraları bire doğru geriye akıyor ve final bölümünde yine Haziran 2017'ye geriye dönüp on dokuzuncu bölümü okuyorusunuz. Aradaki bölümlerde de her bölüm bir öncekinden on gün önce, üç hafta önce falan diye başlayarak geriye gidiyor. 

Böyle geriye akan kurguları çok severim ben aslında ama bu kitaba oturmamış mıydı, bu konuya mı uygun değildi bilemiyorum, biraz gözüme battı. Sürekli bir önceki bölüme dönüp neler olduğunu hatırlamaya çalıştım. Üstelik böyle bir numara yapıyorsanız sonunda bomba bir şey çıkmasını beklerim ben. Bu anlamda da geriye akma olayının altının doldurulmadığını düşünüyorum.



Konusunu hiç anlatamacağım sanırım çünkü neresinden tutsam spoiler olacak gibi geliyor. Arka kapağında da neler olduğuna hiç girilmemiş. Geçmişindeki kişi olmayı reddeden, sürekli başka birileriymiş gibi davranan bir kız deyip bırakıyorum. Ama bu da havada kaldı benim için. Kitabı bitirdim, en başta başladığı noktayı gördüm. Ama neden? Neden bunları yapıyor? Sadece başka biri olmak hoşuna gittiği için mi? Hiç tatmin edici değil benim için :D

Sonuç olarak, çok hafif geldi Düzenbaz bana. Çok olmamıştı bence. Hatta bir arkadaşımla acaba bu kitabı Yalancılar'dan önce yazdı da amatörlük dönemine mi denk geldi diye konuştuk. Ama yayın tarihlerine baktım, öyle de değilmiş :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 3/5
Konu ilgi çekici ama kurgu zayıf. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
İnce bir kitap zaten, tek seferde bile biter. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Bir sorun görmedim.  

Orijinal isim (%10): 0/5
Orijinal adını Nitelikli Dolandırıcılık olarak çevirirdim ben olsam :D

Güzel kapak (%5): 3/5
Kapak da ilgi çekici bence. 

Final puanı: 3,25

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder