20 Nisan 2018 Cuma

Uyanış (The Generations Trilogy, #1)

Kitap Adı: Uyanış
Özgün Adı: Alive
Kitap Yazarı: Scott Sigler
Çeviren: Selen Ak

Yayınevi: Go!
Sayfa Sayısı: 475
Baskı Yılı: 2017

Uyanış'ı uzun zamandır okumak istiyordum çünkü kimde görsem çok beğenmişti. Nedense beklentimi yine de çok yükseltmemiştim ama kitap inanılmaz çıktı! :D

Yazar kitabın sonuna çok tatlı bir uyarı eklemiş. Diyor ki, bir okurun şaşırmak için tek bir şansı vardır. Bu yüzden internette kitaptan bahsederken sürprizi kaçıracak hiçbir şey söylemeyin. Bu uyarı çok tatlı bence ve çok da haklı. Çünkü kitap bir yerden başlıyor ve o kadar gelişip sürprizler yapıyor ki söyleyeceğiniz tek bir kelime bile bütün büyüyü bozabilir.

Ben de bu yüzden konusunu sadece arka kapakta görebileceğiniz kadar anlatacağım ama emin olun ki çok daha fazlasını ve çok daha güzelini verecek size kitap. Kitap, 12 yaşında bir kızın bir anda tabut gibi bir şeyin içinde uyanmasıyla başlıyor. Kız adını dahi hatırlamıyor, sadece o günün doğum günü olduğunu biliyor. Etrafta dolanmaya başlayınca her yerde bir sürü tabut olduğunu görüyor. Ve böylece kim olduğunu, nerede olduğunu ve neden orada olduğunu, diğer çocuklara ve kendisine neler olduğunu falan öğrenmeye çalışıyor.



Gerçekten düşündüğümden çok daha güzel bir kitaptı. Konu olarak hiç alakası yok ama bana bazı sevdiğim kitapları anımsattı. Biraz Açlık Oyunları, biraz Evrenin Ötesi belki biraz Labirent ve hatta biraz da Son ve Ötesi olabilir :D Bunları Uyanış onlara benziyor falan diye söylemiyorum, sadece çok sevdiğim bu kitaplarda aldığım okuma keyfini bana yaşatabildiğini anlatmaya çalışıyorum :D

O yüzden gönül rahatlığıyla tavsiye ederim. İkinci kitabını deli gibi merak ediyorum, üçüncüsü de yakın zamanda çıkacakmış. Hatta haftasonu İzmir fuarına gidecek olanlar Go'nun standına akın etsin bence bu kitap için :D


Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 5/5
Çok güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 5/5
Bayağı merak ettim okurken, bence vaktiniz varsa tek oturuşta bile biter 475 sayfalık kitap :D

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Sorun yoktu. 

Orijinal isim (%10): 0/5
Güzel bir isim seçilmiş ama maalesef orijinali değil :D

Güzel kapak (%5): 3/5 
Kapak ortalama ya :D 

Final puanı: 4,4

2 yorum:

  1. Çok merak ettim. Kıyametle mi alakalı? :P Tahmin

    YanıtlaSil
  2. Tabutta garip bir şekilde uyanması merak uyandırıcı. Şimdiden meraklandırdı beni =)

    YanıtlaSil