6 Mayıs 2018 Pazar

Umut Bıçağı (Chaos Walking, #1)

Kitap Adı: Umut Bıçağı
Özgün Adı: The Knife of Never Letting Go
Kitap Yazarı: Patrick Ness
Çeviren: Burak Eren

Yayınevi: Yabancı
Sayfa Sayısı: 464
Baskı Yılı: 2018

Kaos Yürüyüşü serisi yıllardır okumak istediğim kitaplar arasında. Ama eski baskıları almaya bir türlü fırsatım olmamıştı. Sonra Yabancı Yayınları'nın bu dünya harika baskıları yapacağını öğrenince onlarla temiz bir başlangıç yapmaya karar verdim :D

Hep okumak istiyorum dedim ama bir kere bile konusuna bakmamıştım kitapların. O yüzden Umut Bıçağı'nı okumaya başlayınca epey şaşırdım. Sorsanız ne beklediğimi ben de bilmiyorum ama sanırım böyle bir şey de beklemiyordum :D 

Prentiss adında bir kasabaya ayak basıyoruz. Todd Hewitt'in yaşadığı bu kasabanın garip bir özelliği var. Erkekler birbirlerinin düşüncelerini okuyabiliyor. Etrafınızdaki insanların aklından geçen her şeyi sürekli ama sürekli duyduğunuzu düşünün! Kasaba halkı bunu "gürültü" olarak adlandırıyor. Ve bu kasabada 13 yaşına basan her oğlan çocuğunun artık erkek olduğu kabul ediliyor. Todd da 13. doğum gününe artık gün sayıyor, bir ayı kalmış. Fakat bir gün, bir sessizlik keşfediyor. Yıllardır içinde bulunduğu gürültüden farklı bir şey. Ve ondan sonra, bitmek bilmeyen kaçışı başlıyor Todd'un.


Kitapla ilgili duygularım biraz karışık. Çok aşırı beğendiğimi söyleyemeyeceğim. Henüz. Çünkü tüm kitap boyunca neler olduğunu anlamaya çalıştım aslında. Neler oluyor, bu gürültü tam olarak ne, Todd bu kadar amansızca neyden ve hangi sebeple kaçıyor... Aslında birçok şeyi Todd'un kendisi de bilmediği için bir anlamda onunla birlikte keşfetmiş olduk. 

Gerçekten oldukça farklı bir kurgu var. Gürültü dedikleri şeye sebep olan bir virüsten bahsediliyor, bir yanda uzaylılar var... Doğrusu okurken Dünya'da olup olmadıklarından bile emin olamadım :D Sanki her şeyin altından başka bir şey çıkacakmış gibi. Ecmel'in bu seriyi çok sevdiğini zaten biliyordum. Ama son zamanlarda bir videosunda yine sevdiğinden bahsederek serinin başladığı ve sonlandığı nokta arasında çok büyük bir fark olduğunu, hikayenin inanılmaz geliştiğini söylüyordu. O yüzden büyük bir merakla okumaya devam edeceğim bu seriyi. 

Özgün konu ve güzel bir kurgu (%35): 4/5
Güzeldi. 

Sürükleyici/Akıcı olma (%45): 4/5
Karakterlerin konuşma tarzı gereği kasten yanlış yazılmış çok fazla kelime vardı ve bu benim için akıcılığı bir tık azalttı. 

Çeviri ve baskı kalitesi (%5): 5/5
Gayet güzeldi. Bu kitabı çevirmek ekstra ekstra zordur :D

Orijinal isim (%10): 3/5
Ehhh :D

Güzel kapak (%5): 5/5 
Tasarıma bayıldım!

Final puanı: 4

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder